vrijdag 18 september 2009

UP TO ME

Wat heb ik gedaan

Zit ik hier

op mijn stoel

in mijn huis

alleen. Met mijn handen voor mijn ogen.


Probeer de dromer weer te vinden

weer te voelen

weer te zijn

te stralen, te lopen

er is meer

dit is slechts iets

niet het

denk ik


of toch

nee


Ik schuif het bed weg, de posters liggen onder het stof

jij kan overal zijn en ik ben hier, wil ik weten waar je bent

wil ik weten hoe het met je gaat, geen idee

Ik heb zin in koffie en sokken op de bank


De citruspers draait al snorrend door

sap druppelt op het keukenblad

berichten stromen binnen op mijn scherm

ieder zijn eigen kleur

groen, oker, paars, blauw en roze

het is mooi geweest


Terug naar de dromen

op weg naar de bank

de bank die maar niet wil zitten.

Een berichtje van haar in een vreemde taal

stuur iets onbegrijpelijks terug

de bloem is nu groen waar het ooit roze was

had ik hem toch moeten drogen


Als ik dit zou lezen zou ik er ook weinig van begrijpen

ik ben geen Spinvis

hoeft ook niet, of wel

misschien is een visie een idee

maar mensen met een mening zijn altijd zo saai

ze houden hun handen voor hun ogen.


Het is aan mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten