dinsdag 4 augustus 2009

CHINATOWN

Eindelijk wezen eten bij New King op de Zeedijk. In de etalage hangen de pekingeenden gebroederlijk maar dood en gelakt naast elkaar. Net echt. Ik begon met een oester. Buiten het seizoen, maar soms zijn andere invloeden belangrijker. New King is een deur verwijdert van Nam Kee.

Veel toeristen op de Nieuw Markt, niet echt vreemd. Wel vreemd dat iedereen aantrekkelijk was. Er leek iets te gaan gebeuren in de stad. Niet bij ons. Wij hadden teveel gegeten en zaten uitgezakt op een terras met een grappige naam die ik vergeten ben. Weer gezeurd over onze ellende en hoe ik daar mee om moet gaan. Maar in september gaat het gebeuren. Denk ik. Het begint langzamerhand ergens op te lijken. Tenminste op mijn papier.

Zondag weer koffie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten