donderdag 16 juli 2009

UITINDESAAIESTADVOLMETTOURISTENBUBBELS

‘En waarom worden daar géén grappen over gemaakt!’
‘Tja. Ik heb hier geen zin in. We gaan.’

‘Zal ik dan maar bier halen’, zei de grote Amsterdammer iets later onder de grote parasol. De parasol diende op dat moment als paraplu op het terrassenplein. De studentikoze ober arriveerde met zijn studentenvet iets later. Grote Amsterdammer was al naar binnen om zijn bestelling door te geven. ‘Die gasten moeten zo hard werken, een heel terras in z’n eentje.’

‘Ja.’

Weer iets later in het Cooldown Café. ‘Mijn beurt!’. Aan het publiek te zien staat het café duidelijk in de Lonely Planet: Europe on a shoestring. Het publiek was vrij snel vertrokken. Waarschijnlijk naar de volgende LP-hotspot. De drie besloten dat ze niet cool genoeg waren om een vrijwel lege tent te vullen en ook zij verdwenen. Het werd nu echt donker.

Volgende tent. Deze was wat bekender. ‘Jouw beurt. Bestel ook even drie Berenburg, das hip hier.’. ‘Gatverdamme, wel lekkere wijven hier.’. ‘Het gaat hier ook niet gebeuren, zullen we verder gaan?’.

‘Die wijn. Jezus. Dat wijn zoiets met je kan doen.’. ‘Jouw beurt!’. ‘Gelukkig draaien ze hier slechts dertig seconden van ieder nummer. Ik verveel me nogal snel.’. ‘Ik ga pissen.’. ‘Ik ga bier halen.’.

‘Jouw beurt!’. ‘Zak die je daar bent, ik heb net gehaald.’. ‘Lul niet, schrale hond!’. ‘Ik heb net gehaald!’. ‘Ik ga pissen.’. ‘Ik ook.’
‘Hé weet je, de bottomline is, dat ik je uiteindelijk geen loser vind.’. ‘Mooi, dan is het goed.’. ‘Loser!’.
‘Bier?’

Bruin haar, in het wit met rode streepjes. Horizontale lijntjes. Glimlach. Veertig seconden Michael Jackson. Bier valt. Waarom doen mensen dit? ‘Waar is Arjan Robben?’. ‘Daar, maar hij is het niet.’. Glimlach.

‘Hé, ik ga ervandoor’, zei wit met rood. ‘Oké.’. ‘Hoe heet je eigenlijk?’. ‘Frederick, en jij?’.

‘Lul dat je daar bent, waarom jij wel en ik niet?’. ‘Omdat jij wel leuk bent.’

‘Bier?’

‘We gaan.’

‘Kut, de snackbar is dicht, kutzooi! Die wilde ik je echt graag laten zien’
‘Jullie hebben me kapot gemaakt!’
‘We bellen morgen.’

‘Kapot gemaakt!’

2 opmerkingen: