vrijdag 10 juli 2009

TEMPO

Even weg uit de stad en terug naar toen, maar dan in het nu. Hier wassen twee katten zich zorgzaam door met hun natte kattenpootjes over hun kop te wrijven. Terwijl ze dat doen denderen hier geen trams, want dat is wat ze doen: denderen. Kippen doen dat niet, die tokkelen en kakelen. Vanochtend mooi wel vijf eieren, al zullen daar ook eieren van gisteren tussen hebben gezeten. Omdat ik dit niet honderd procent zeker weet, heb ik er met een potlood toch maar de datum van vandaag opgeschreven.

Vandaag is mijn zondag. Mijn dag van bezinning. Net koffie gezet, straks in de wilg klimmen, maar eerst mijn telefoon pakken en op verzenden drukken. Daar gaat een berichtje. En ik ontvang er twee. Eén van die kleine blonde en de tweede van haar.

Nog twee nachtjes slapen en het is weer zondag, maar dan een echte. Misschien maar eens naar de kerk, mijn haar zit vandaag tenslotte toch al in een scheiding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten