woensdag 1 juli 2009

't LAMPEGAT REKJE

De week voordat je alle ellende in mijn leven schopte was het carnaval. De dag na carnaval was het Eindhoven. Bouwmarkten in Eindhoven om iets specifieker te zijn. Bouwmarkten liggen meestal gebroederlijk bij elkaar op een industrieterrein. Zo ook in de lichtstad. Je zou er droevig van kunnen worden, maar ik niet. Zulk soort terreinen zijn voor een Sander de perfecte samensmelting tussen Martin Bril en Eigen Huis & Tuin. Door het grauwe Brabantse weer was er zelfs een vleugje Control in te ontdekken. Als je het wilde zien tenminste. Ik had Control toen nog niet gezien in ieder geval. Waarom zou ik ook, ik was gelukkig. Bovendien had ik een missie. Een handdoekenrekje voor naast onze Amsterdamse wasbak.

Na de aanschaf - die lastiger bleek dan je zou denken, er zijn namelijk veel handdoekenrekjes te vinden in verschillende bouwmarkten - stapte ik op de trein richting jou. Trots. Ik was namelijk een man geweest in een bouwmarkt. Bij aankomst kreeg ik van een vrolijke jij een sjaal. Wauw! Ik was een man geweest en jij had gebreid. Toen ik de sjaal in rood geel en groen die ik nog om had verving voor jouw breisel waren wij volgens mij liefde.

Jouw sjaal heb ik niet meer gedragen. Het is zomer. Het rekje kijkt mij echter priemend aan. Jij weet dat hij met stevige pluggen vast zit in de witte muur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten